Суми-Миропілля-Краснопілля-Суми: веломаршрут, світлини та мандрівки інших

З 25 по 27 липня ми сім’єю мали другу велосипедну багатоденку 2020 року. Цього разу маршрут починався і закінчувався у місті Суми, вигинаючись гігантською краплиною вздовж кордону з Росією. Як і попереднього разу, їхали двома велосипедами, старший син крутив педалі на напіввелосипеді, а молодша донька сиділа у кріслі. Більшість речей тягнув на собі велотрейлер.

День 1. Суми – Грунівка – Миропілля, 43 км

Виїхали з Сум через Баранівку. Проминули села Липняк, Велика Чернеччина і Вільшана, за якою зупинилися пообідати. У самій вільшані розшукали руїни школи ХІХ століття – найстарішої споруди селища, яка “збереглася” до наших днів. Після обіду дорога повела у прикордонний район – Краснопільський. Проїхали повз Барилівку, Грунівську Січ і саму Грунівку (де оглянули унікальну Михайлівську церкву ХІХ століття, що поєднала у собі риси католицьких і православних культових споруд, а також парафіяльну школу в подібному стилі неподалік), Велику Рибицю та Запсілля (з величезним, як для маленького села Троїцьким храмом, теж ХІХ століття). Вчетверше перетнувши річку Псел опинилися в останньому на трасі (бо далі кордон з Росією) селі Миропілля, що просто кишіло різноманітними памятками ХІХ століття, з родзинкою – Миколаївською церквою з унікальною п’ятиярусною дзвіницею – найвищою на Сумщині. На південній околиці Миропілля заїхали до лісочка над Пслом і стали з наметами на ніч.

День 2. Миропілля – Угроїди – Краснопілля, 43 км

Зранку виїхали з Миропілля і попрямували на південь – єдиний можливий варіант, бо нині до села підходить всього дві дороги – одна з Сум, а інша – з Краснопілля. Проминули Малу Рибицю із захованою між кущів діючою Успенською церквою (її не видно з траси, тому треба зїхати на бічну вулицю, а потім ще на одну і поміж напівзруйнованих садиб дістатися до пам’ятки ХІХ століття). Далі доїхали до Осоївки, з якої повернули у бік смт Угроїди. Як виявилося, весь наступний відтинок шляху був устелений “улюбленим” покриттям велосипедистів – бруківкою. Але ми змогли. В Угроїдах подивилися на руїни цукрового заводу (1891-2013) і здаля помахали ручкою відреставрованій Іллінській церкві. Після чого вирушили до наступного смт і райцентру за сумісництвом – Краснопіллю. Покаталися по його центру, подивилися на різні цікавинки і виїхали у бік Сум, де на західній околиці в лісочку на березі ставка річки Грязної стали табором.

День 3. Краснопілля – Верхня Сироватка – Суми, 51 км

День минув не так, як ми планували. Нам хотілося поїхати польовими дорогами через Чернеччину і Великий Бобрик, але ми заблукали між полів і таки повернулися до Краснопілля, з якого попрямували впевненою асфальтівкою. Проминули села Самотоївку (де пообідали на залишках колишньої залізниці до заводу в Чернеччині), Глибне, Стінку і Верхню Сироватку, за якою виїхали на Харківську трасу, яка виявилася закритою через ремонт спуску над залізничним переїздом. На щастя, вона була недоступна для автомобілів, але не для велосипедів, якими ми тишком-нишком просочилися між будівельної техніки. Зате після закінчення ділянки з ремонтом решту траси до Сумського Хімпрому ми почувалися королями асфальту – на всю широку трасу жодної машини і ми могли їхати, як заманеться.

Ми за 5 кілометрів від Росії, біля стін Миколаївської церкви у селі Миропілля

Детальний опис мандрівки з ілюстраціями починається тут. А всі світлини зібрані в окремому альбомі.

На останок – традиційний огляд розповідей інших мандрівників, які побували в цих місцях. Безперечним туристичним лідером краю виявилося Миропілля. Ось лише найбільш повні історії: “Запсілля, Миропілля.Два прикордонних села на берегах річки Псел” (ua.trip-impressions.com), “Миропілля” (andy-travel.com.ua), “Миропілля” (landmarks.in.ua), “Миколаївська церква, Миропілля” (hghstories.com). Згадують і про інші села на маршруті, наприклад, “Грунівка” (landmarks.in.ua) “Запсілля” (andy-travel.com.ua) чи “Мала Рибиця” (ukrainaincognita.com).

Напишіть відгук

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.